کد خبر 1373315
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

از آنجایی که دمای هوا و قبوض آب و برق در تابستان به اوج خود می­رسد، افراد زیادی به دنبال کاهش هزینه­های خود هستند تا بتوانند هزینه کمتری را برای دستگاه­های سرمایشی مصرف کنند. روش­های وجود دارد که بتوانید کارایی وسایل گرمایشی خود را ارتقا دهید. 8 روش برای بهبود کارایی کولر گازی خود را در ادامه می­توانید بخوانید.

8 روش بدون هزینه برای بهبود کارایی کولر گازی

1- رطوبت هوا را در نظر داشته باشید

نکته­ای که بسیار اهمیت دارد در مورد انتخاب کولر رطوبت هوا است. نصب کولر گازی و اسپیلت مناسب هوای مرطوب است. شما نمی­توانید در رطوبت بالا از کولرهای آبی که رطوبت خانه را بالا می­برند استفاده کنید. رطوبت بالا برای بدن انسان مناسب نیست و احتمال ابتلا بیماری­های مانند روماتیسم را بالا خواهد برد. زمانی که در منطقه­ای مرطوب مانند شمال کشور یا جنوب کشور زندگی می­کنید نصب و راه اندازی یک کولر گازی یا اسپیلت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. خشک نگه داشتن خانه تا حد امکان نیاز شما به خنک کننده را کاهش می­دهد.

2- تعمیر کولرگازی

یکی از مهمترین کارهای شما چک کردن دائم کولر گازی است. کمبود گاز یا کثیفی­های موجود در فیلتر هوا و یا حتی مشکل در سیستم برقی آن می­تواند باعث اختلال در عملکرد آن شود. در مورد کولرگازی­های پنجره­ای که یک تکه هستند و در پشت پنجره قرار می­گیرند داستان کمی راحت­تر است. تعمیر انواع کولر گازی پنجره ای چندان دشوار نیست و شما ابتدا باید چند نکته را چک کنید. پریز برق مورد نظر را با فازمتر بررسی کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. نکته دیگری که باید بررسی کنید فیلتر هوای کولرگازی است. می­توانید این کار را به متخصص بسپارید و از یک تعمیرکار ماهر کمک بخواهید.

3- فیلترهای هوای خود را تمیز کنید

8 روش بدون هزینه برای بهبود کارایی کولر گازی

هوای آزاد همیشه مقداری گرد و غبار به همراه دارد که برای ما قابل مشاهده نیست. فیلترهای هوای کولر این گرد و غبار را می­گیرند و هوای مطلوبی را به وجود می­آورند. به همین دلیل است که همه ما از بودن زیر باد کولر احساس خوبی خواهیم داشت. فیلترهای گرفتگی و کثیف باعث می­شود که واحد کولر به سختی هوا را تهویه و وارد خانه شما کند و کارایی آن را کاهش دهد. فیلترهای تمیز انرژی مصرفی دستگاه برای خنک کردن خانه شما را کاهش می­دهد. اگر فیلترهای AC شما قابل شستشو هستند، می­توانید آنها را با آب و مواد شوینده ملایم تمیز کنید.

4- پرده ها را بیاندازید

ما به خانه­ای خنک احتیاج داریم که از گرما در امان باشیم. احتمالا تجربه قدم زدن در یک پارک آن هم در هوای گرم را داشته­اید. اتفاقی که می­افتد این است که شما احساس گرمای شدید نخواهید کرد. دلیل این امر وجود درختان و سایه انداختن آنها است. در خانه هم می­توانید از همین ایده کمک بگیرید. پرده­های بلند و زخیم با رنگ تیره می­تواند جلوی ورود نور خورشید را بگیرد. با این کار خانه شما سایه­ای مناسب برای استراحت میان روزی شما خواهد بود.

5- فن را روشن کنید

فن­ها می­توانند تاثیر مثبتی در بهبود درجه حرارت خانه داشته باشند. شما همواره به هوای تازه در محیط منزل احتیاج دارید. فن­ها این هوا را به خانه وارد می­کنند و مقداری از هوا را از خانه خارج می­کنند. این تهویه می­تواند به تازه سازی هوای منزل کمک کند.

6- سایه بان پشت پنجره

8 روش بدون هزینه برای بهبود کارایی کولر گازی

ما در مورد پرده­های بلند و ضخیم صحبت کردیم و همچنین در مورد سایه بان برای کولر. یکی دیگر از روش­های خنک کردن خانه و بهبود کارایی کولر استفاده از سایه بان در بالای پنجره است. سایه بان­های کرکره­ای و بزرگ که پشت پنجره قرار می­گیرند و می­توانید در طول روز که آفتاب شدید است آنها را پایین بیاورید و در عصر آنها را جمع کنید. مدت زیادی است که این سایه بان­ها در ایران کم طرفدار شده اما تولید کنندگان با کمی خلاقیت می­توانند این محصول کارآمد را روانه بازار کنند.

7- سایه بان بزنید

گرمای 40 درجه تابستان از راه می­رسد و ما راهی جز حفاظت از کولرهای خود نداریم. اگر اندکی هوشیاری به خرج دهید متوجه داغ شدن کولر گازی خود خواهید شد. این اصلا خوب نیست. درست نیست از کولر انتظار داشته باشیم مانند یخچال بی وقفه عمل کند. مخصوصا زمانی که مخزن گاز و فیلتر آن در زیر آفتاب و در هوای گرم قرار دارد. این وسیله نیاز بع شرایط مساعدی برای عملکرد مناسب خواهد داشت. شما نیاز به سایه بان دارید. سایه بان مناسبی برای محل قرار گیری مخزن کولرگازی خود تهیه کنید و آن را در محل مناسب قرار دهید تا در تمام زمانی که آفتاب تابش مستقیم دارد، به درستی پوشش لازم را برای دستگاه شما داشته باشد.

8- خاموش کردن کولر در شب

تاحد امکان زمانی که خانه خود را درطول روز خنک کرده­اید و از سایه بان استفاده کرده­اید، سعی کنید شب­ها و زمانی که هوا کمی خنک­تر شد به دستگاه خود استراحت دهید تا توان و کارایی آن در گرمای روز بالاتر باشد. زمانی که کولر در تمام مدت روشن است و استراحتی ندارد ممکن است به دلیل فشار زیاد به دستگاه مصرف آب و برق را افزایش دهد.

کولر­های گازی برای شرایط مختلف کاربردی هستند و مانند کولرهای آبی منحصر به شرایط خشک نیستند. انواع این مدل­ها شامل پنجره­ای و اسپیلت را می­توانید برای محل کار و منزل استفاده کنید. تنها محدودیتی که در مورد کولرهای گازی وجود دارد عدم امکان کانال کشی آن خواهد بود.

نویسنده: سارااقبالی


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس